+ Reply to Thread
Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 23 of 23
Like Tree14Likes

Thread: Dimensions Française

General of Telara Mordrahan's Avatar

J'ai visité la Tombe du roi, là aussi il y a de très belles trouvailles (comme le tunnel violet, ou l'homme pétrifié par un piège).
    On sent que tu fais des essais donc ça manque encore de cohésion globale au niveau thème, et pour la tombe plus précisément il faudrait je pense clore davantage le périmètre pour renforcer l'effet d'isolement, de découverte d'un lieu interdit.

Je vois déja dans tes dims un certain sens de la mise en scène, et des idées de morph, donc continue, il y a du potentiel

(for english readers: In the tomb (la tombe du roi inconnu), some very good ideas. It is experimental work, so it lacks cohesion in theme and structure, but there is definitely some potential here.
    I think the tomb dim needs some frame around it to reinforce the feeling of finding a secret place, but I liked the violet tunnel, and the man struck by some trap.)
    Last edited by Mordrahan; 09-15-2017 at 12:06 AM.

Dimensions on Brisesol : Domaine Imari (Mordrahan) / Centre de recherches (Mordrahan) / Laboratoire glaciaire (Mordrahan) / Last hope (Aislyn) / Le refuge du Corbeau Rouge (Kasora) / Kelari spirit (Asri) / Ghost ship (Syel) / A la vie, à la mort (Sadar) / Le chemin de l'harmonie (Sadar) / Temple Solaire (Sadar) / Refuge de montagne (Sadar)

Soulwalker Amtenael's Avatar

Merci Mordrahan , ça fait plaisir

Thanks Mordrahan ;)

Rift Disciple Arwhen's Avatar

Je suis allé visiter tes dimensions, et je dois t'avouer que je suis assez dubitatif. Il y a des idées excellentes (mais à peaufiner) qui en cottoient d'autres nettement moins inspirées. Néanmoins, on sent le dimensionneur en devenir. Tu peux certainement donner plus de cohérence et d'attractivité à tes dimensions en prenant plus de temps. Assures-toi que les différents éléments soient en harmonie les uns avec les autres, veilles à respecter les échelles, je me suis trouvé minuscule à côté du mobilier à certains endroits. Si tu dois modifier l'échelle, alors, il me semble que c'est l'ensemble des éléments de la dimension qui doit être modifié en taille, et ce afin de ne pas altérer l'harmonie.
    Quelques remarques ciblées :
    Quand tu poses des marches, régles les de manière à ce que l'on n'accroche pas celles-ci.
    Pour éviter les décalages dans les sols et murs, uses et abuses de TinkerTools, il alignera les blocs pour toi de façon impéccable. La commande "Calc. Align." t'aidera énormément, en entrant le type de bloc, l'orientation et la taille, il te donnera les coordonnées X, Y et Z qui te permettent de placer les blocs suivants sans décalage ni juxtaposition. (Exemple : tu poses un rectangle de calcaire, sans rotation, de taille 12. Les résultats du calculateur sont X 13.5 - Y 0.45 - Z9. Supposons que tu veuilles faire une route de dix rectangles de long; il te suffit, dans la fenêtre "copier/coller" de cocher "décalage objets multiples" de taper 9 (plus celle posée fera un total de 10), d'entrer la valeur 9 en décalage Z, de sélectionner ta première "dalle" et de taper copier/coller, les 9 rectangles vont se positionner exactement à la suite de celui qui le précède et tu obtiendras un résultat parfait.)
    De nombreux éléments font de la lévitation dans tes dimensions (pas parfaitement "collés" au sol), essaies d'éviter ceci, en dissimulant les parties flottantes avec des rochers, des plantes, etc... ou en leur construisant un support qui ne choquera pas la vue.
    N'hésites pas à demander des conseils ou des items sur le chan dimension (si tu as /join dimensions), En règle générale, tu obtiendras l'aide demandée.

I went to visit your dimensions, and I must confess that I am rather dubious. There are excellent ideas (but to be fine-tuned) which together with others are much less inspired. Nevertheless, one feels the dimensioner in the making. You can certainly give more coherence and attractiveness to your dimensions by taking more time. Make sure that the different elements are in harmony with each other, be careful to respect the ladders, I found myself tiny beside the furniture in some places. If you have to modify the scale, then, it seems to me that it is the set of elements of the dimension that must be modified in size, in order not to alter the harmony.
    Some targeted remarks:
    When you set up steps, set them so that you do not catch them.
    To avoid shifts in TinkerTools' floors and walls, uses and abuses, it will align the blocks for you in an imperfect manner. The command "Calc Align." will help you enormously, by entering the block type, orientation and size, it will give you the X, Y and Z coordinates that allow you to place the following blocks without shifting or juxtaposition. (Example: you put a rectangle of limestone, without rotation, of size 12. The results of the calculator are X 13.5 - Y 0.45 - Z9.
    Suppose you want to make a road of ten rectangles long; in the "copy / paste" window, select "multiple object shifting" to type 9 (and the one you make will make a total of 10), enter the value 9 in offset Z, select your first "slab" and to type copy / paste, the 9 rectangles will position themselves exactly following the one that precedes it and you will obtain a perfect result.)
    Numerous elements make levitation in dimensions (not perfectly "glued" to the ground), try to avoid this, concealing the floating parts with rocks, plants, etc ... or by constructing a support that does not will not shock the view.
    Do not hesitate to ask for advice or items on the dimension chan (if you have / join dimensions), As a rule, you will get the help requested.

Salut Arwhen ,

C'est un honneur d'avoir eu ta visite , surtout après ces fabuleuses dimensions qui sont les tiennes, que j'ai connu grâce à ArkAhlpha et puis on en entend parler de partout .

je prends bonnes notes de ton explicatif sur TT, je fais mes débuts avec , et je dois admettre que dans certaines dimensions , j'ai des gros bugs qui même en mettant une rotation à 90 reste sur 70 donc , tout est fait main sans TT c'est galère.

Je m'exerçais en posant simplement les objets mais j'aspire à trouver des thèmes et de le faire minutieusement

Au plaisir ;) et Merci encore pour tes précieux conseils.

Hi Arwhen,

It is an honor to have had your visit, especially after these fabulous dimensions that are yours, which I knew thanks to ArkAhlpha and then we hear about everywhere.

I take good notes of your explanation on TT, I make my debut with, and I have to admit that in some dimensions I have big bugs that even putting a rotation to 90 remains on 70 so everything is handmade without TT it's annoying.

I practiced by simply posing the objects but I aspired to find themes and to do it meticulously

To pleasure;) and Thank you again for your valuable advice.

Rift Disciple Frappenguy's Avatar

Default Good Start

I also wish I could answer in your language.
    As a casual builder, I see the same issues that all new builders have. You want to use everything they give you and all of the space in the key.
    I agree that you have a lot of good ideas to develop.
    Try to block off just the part of a key that you want to build in. If you want to use the whole key it is important to try to stick to a single theme, even if that theme changes from scene to scene, each scene should have a certain style. Also try not to leave things hanging. Physics make things look right or wrong, even when they aren't actually there.
    Have fun with it.
    Phineousfingers on Twitch - Phonybologna, Pintseyes, Oopsupside and Getchasome@Greybriar. Tourists on every PvE shard, NA and EU. Lots of free items available for the asking.
    All Public dimensions are on Greybriar; flagged (PBJ) *for Phonybologna's Junk.

General of Telara Mordrahan's Avatar

Quote Originally Posted by Frappenguy View Post
    I also wish I could answer in your language.
    As a casual builder, I see the same issues that all new builders have. You want to use everything they give you and all of the space in the key.
    I agree that you have a lot of good ideas to develop.
    Try to block off just the part of a key that you want to build in. If you want to use the whole key it is important to try to stick to a single theme, even if that theme changes from scene to scene, each scene should have a certain style. Also try not to leave things hanging. Physics make things look right or wrong, even when they aren't actually there.
    Have fun with it.
    (free translation-traduction libre)
    J'aimerais pouvoir te répondre dans ta langue.
    En tant que batisseur occasionnel, je vois chez toi les erreurs que tous les débutants font. Tu veux utiliser tout ce qu'on te donne et tout l'espace de la dimension.
    Je reconnais que tu as plein de bonnes idées à développer.
    Essaie de délimiter juste la partie de la dimension que tu désires utiliser. Si tu veux utiliser tout l'espace disponible, il est important d'essayer de coller à un thème uniforme. Même si ce thème change d'une scène à l'autre, chaque scène doit avoir un style donné.
    Essaie aussi de ne pas laisser d'objet suspendu en l'air. Les lois de la physique font que les choses ont l'air correctes ou non, même quand elles n'ont pas d'existence matérielle.
    Amuse toi bien.
    Last edited by Mordrahan; 09-25-2017 at 11:23 AM.

Dimensions on Brisesol : Domaine Imari (Mordrahan) / Centre de recherches (Mordrahan) / Laboratoire glaciaire (Mordrahan) / Last hope (Aislyn) / Le refuge du Corbeau Rouge (Kasora) / Kelari spirit (Asri) / Ghost ship (Syel) / A la vie, à la mort (Sadar) / Le chemin de l'harmonie (Sadar) / Temple Solaire (Sadar) / Refuge de montagne (Sadar)

Merci Mordrahan

Voilà ma liste de dimensions à jour
    Here is my list of updated dimensions

Server Brisesol
    Barnabascollins / Airpesse

Maison Boréale
    Jardin Planaire
    Caverne cosy
    Sanctuaire de l'eau
    Spaceship
    Base Alien
    Joyeuse perle
    L'antre de la sorcière Halloween
    Cottage Lugubre Halloween

Merci pour votre visite et vos votes
    Thank you for your visit and your votes
    Last edited by Amtenael; 10-29-2017 at 10:51 AM.

+ Reply to Thread
Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Bookmarks